1, 000-Lb. Best Friends Seizoen 1 Aflevering 7 Review: 'Weging om uit te ademen

Inhoudsopgave:

Anonim

Op de laatste aflevering van 1, 000-Lb. Best Friends, de scène opent met een emotionele Vannessa die de geheimen van haar duistere en gekwelde verleden deelt met Dr. Connie. Meghan had moeite om openheid te geven over haar vorige leven, troost haar vriendin en merkt op hoe trots ze is op haar prestaties en groei in de sessies die de twee met Dr. Connie hebben gedeeld.

Toch terwijl ze de last van haar kwetsbaarheid uitademt, worstelt Vannessa nog steeds met haar demonen.

Spoiler Alert: De rest van dit artikel bevat spoilers van Episode 7: 'Weighting to Exhale'

Vannessa bekent haar onderdrukte geschiedenis

Zittend met Meghan, geeft Vannessa aan Dr. Connie toe dat ze zich schaamt dat ze haar lichaam heeft moeten verkopen om voor zichzelf en haar kinderen te kunnen zorgen. Ze verwijst naar een vrouw die ze vroeger belichaamde, genaamd "Sunshine", een bijnaam die ze kreeg van de personen die ze tevreden stelde.

Vannessa zegt dat, hoewel ze nog steeds liefde heeft voor de persoon die ze was toen ze de naam "Sunshine" daagde, Sunshine geen zorgzaam persoon was en wreedheden beging die Vannessa niet opnieuw wil beleven.

"Ik wil er gewoon de deur voor dichtdoen", zegt Vannessa door immer stromende tranen. Dr. Connie smeekt Vannessa om te leren zichzelf te vergeven voor haar twijfels uit het verleden. "Herhaal na mij," zegt Dr. Connie, "Ik ben vergeving waard." Terwijl Vannessa de woorden herha alt, begint ze een vleugje hoop te voelen hersteld, dat ze misschien in staat is zichzelf te vergeven en zichzelf van haar zelfverwijt te bevrijden.

Terug in het huis van Tina moedigt Tina's 8-jarige zoon, Aiden, Meghan en zijn moeder aan om te trainen, biedt stretchtechnieken en leert ze de juiste sit-up-vorm. Nadat ze zich in het zweet hebben gewerkt, nemen Tina en Meghan een videogesprek met Vannessa en Ashely om hun aanstaande 20e middelbare schoolreünie te bespreken. Terwijl Tina en Ashely opgewonden zijn over de naderende bijeenkomst, zijn Vannessa en Meghan nerveus over wat hun voormalige klasgenoten te zeggen hebben over hun gewicht. Ashely ondersteunt zoals altijd en zegt: "Pestkoppen hadden niets aan de hand op de middelbare school, ze hebben nu niets aan de hand." Amen, meisje!

Vannessa doet een stresstest

Vannessa geeft toe dat ze, sinds ze uit Jakie's huis is verhuisd, meer succesvol is geweest in haar inspanningen om af te vallen. Ze zegt dat, gezien de veranderingen die ze heeft aangebracht, als de schaal niet onder de 400 komt volgens het doel van Dr. Procter, ze haar reis naar gewichtsverlies zal opgeven. Voorafgaand aan de ontmoeting met Dr. Procter, ondergaat Vannessa een stresstest om er zeker van te zijn dat haar hart in orde zal zijn als ze wordt goedgekeurd voor bariatrische chirurgie. Terwijl ze worstelt met de in- en uitademingsoefeningen, heeft Vannessa goede hoop dat de resultaten van de test ertoe zullen leiden dat haar operatie wordt toegestaan.

In de hoop de steun van haar zus terug te krijgen, belt Vannessa Jakie om haar te vertellen dat ze nog steeds streeft naar een operatie. Koppig en niet-ondersteunend, vraagt Jakie waarom Vannessa de operatie nodig heeft als haar thuismethoden succesvol blijken te zijn. Vannessa schrijft het wantrouwen van haar zus ten opzichte van de operatie toe aan een geval in 2013 waar Vannessa een vleesetende ziekte kreeg en bijna stierf. Maar hoewel ze de aarzeling van haar zus begrijpt, weet ze dat doorgaan met de operatie haar beste kans is om een langer leven te leiden.

Vannessa's zus Jakie 1, 000-Lb. Beste vrienden

Vannessa en Meghan wegen mee met Dr. Procter

Het is een dag wegen in het kantoor van Dr. Procter en Meghan is nerveus dat ze haar doel niet heeft bereikt en zal Dr. Procter verder teleurstellen. Het doel van Dr. Procter voor Meghan was om haar gewicht dichter bij 275 lbs te krijgen. Meghan stapt op de weegschaal en is gefrustreerd om te ontdekken dat de weegschaal 303 lbs aangeeft. Dr. Procter legt Meghan uit dat hij patiënten doorgaans binnen 2 jaar na hun operatie ongeveer 200 pond ziet afvallen. Hij blijft een harde waarheid onthullen: dat Meghan een van zijn minst succesvolle patiënten is. Hoewel ze het gevoel heeft dat ze gefaald heeft, belooft Meghan zowel zichzelf als Dr. Procter dat ze zal zegevieren en haar doelen zal bereiken.

Volgende is Vannessa's beurt om te wegen. Ze geeft Dr. Procter een samenvatting van de gebeurtenissen in haar leven sinds hun laatste ontmoeting, en geeft toe dat ze een belangrijke verandering in levensstijl heeft aangebracht. Dr. Procter juicht haar toe voor haar inspanningen en wacht op het moment van de waarheid, in de hoop dat Vannessa van 440 lbs is afgevallen. tot onder de 400. Terwijl ze op de weegschaal stapt, huilt Vannessa tranen van vreugde als het nummer 398 aangeeft.2 pond. "Vannessa," zegt Dr. Procter, "Ik ga je goedkeuren voor een operatie."

Vannessa deelt haar nieuws over gewichtsverlies met Jakie

Exotisch over haar goedkeuring voor haar operatie, verzamelt Vannessa Meghan, Tina en Ashely bij haar thuis. Ze heeft ook haar zus Jakie uitgenodigd om het nieuws te brengen, in de hoop dat haar zus trots zal zijn op haar prestaties en zal accepteren dat een operatie de juiste zet is voor Vannessa. Als Jakie bij het eten arriveert, negeert ze Vannessa en Meghan en roept ze op tot Vannessa's zoon, Jacob, die ze opgewonden begroet.

Vannessa Ashely Meghan en Tina 1, 000-Lb. Beste vrienden

Jakie gaat zitten om te eten en staart vol walging naar het groentebord voor haar en vraagt Vannessa of er broodjes zijn die ze kan eten. Vannessa neemt geen aanstoot aan de schijnbare onwetendheid van haar zus en hoopt dat ze Jakie kan smeken om te zien dat ze twee heel verschillende levens hebben geleid als het op gewicht aankomt.'Als Jakie me niet steunt,' zegt Vannessa, 'ben ik bereid alle banden te verbreken.' Als de aflevering ten einde loopt, vertelt Vannessa Jakie dat ze is goedgekeurd voor een operatie, en nu begint het wachten.

Fans zijn niet opgewarmd voor Vannessa's zus

Het is duidelijk dat fans sceptisch zijn over Vannessa's zus, Jakie, en haar onvermogen om te begrijpen wat het beste is voor het leven van haar zus op de lange termijn. Veel fans zijn het erover eens dat Vannessa niet op de mening van haar zus hoeft te vertrouwen om succesvol te zijn in haar reis.

In dezelfde geest juichen fans Vannessa toe voor haar inzet voor haar reis naar gewichtsverlies, zelfs ondanks teleurstelling en een gespannen relatie met Jakie.

Zal Jakie een nieuwe weg inslaan en haar zus steunen nu een operatie onvermijdelijk is? Of kiest ze ervoor om voorgoed de banden met Vannessa te verbreken? Stem de volgende keer af, alleen op TLC.

Aanbevolen: