Sandra Bullock's grootste films, gebaseerd op publieksrecensies

Inhoudsopgave:

Anonim

Sandra Bullock acteert al tientallen jaren. Hoewel haar filmdebuut een kleine rol was in de Hangmen van 1987, kwam haar grote doorbraak in 1994 toen ze speelde in de hitfilm Speed met Keanu Reeves. Ze is recentelijk bekend geworden door haar rol in films zoals Bird Box, de recordhit Bird Box uit 2018, en andere klassieke films zoals Miss Congeniality. Van romcoms en komedies tot thrillers, de 57-jarige actrice heeft zo'n bereik getoond dat ze al meer dan dertig jaar een ster is.

Bullock speelde recentelijk in The Lost City en neemt naar verluidt een pauze van acteren na haar rol in de film. De veteraan in de branche heeft blijkbaar de beslissing genomen om niet meer te acteren om zich op haar gezin te concentreren. Bullock heeft in meer dan vijftig films gespeeld, van sommige had ze weliswaar spijt. Hier rangschikken we haar tien grootste films op basis van de bezoekersscores van Rotten Tomatoes.

10 Praktische magie (1998)

Practical Magic heeft een publieksscore van 73% op Rotten Tomatoes. In de film spelen Sandra Bullock en Nicole Kidman de zussen Sally en Gillian Owens, die afstammelingen zijn van machtige heksen. Nadat hun ouders stierven door een familievloek, werden de zussen opgevoed door hun tantes die hen praktische magie leerden. Voordat een boze geest hen doodt, moeten Sally en Gillian hun magie gebruiken om het te vernietigen.

9 Het onvergeeflijke (2021)

Ze speelt Ruth Slater, die wordt vrijgelaten uit de gevangenis na twintig jaar te hebben uitgezeten voor de moord op een sheriff in een poging haar en haar vijfjarige zusje uit te zetten. Na haar vrijlating krijgt ze twee banen en gaat ze op zoek naar haar vervreemde jongere zus. Critici gaven de film een score van 38%, maar het publiek gaf het een 74%.

8 Snelheid (1994)

Dit was misschien wel de meest cruciale rol in de acteercarrière van Bullock, aangezien haar vertolking van Annie Porter haar doorbraakrol in Hollywood was. De film speelde ook Keanu Reeves, Joe Morton en andere grote namen. Speed had een brutowinst van $ 350,4 miljoen op een budget van $ 30 miljoen dollar, waarmee het de vijfde meest winstgevende film van dat jaar was. Het heeft momenteel een rating van 76% op basis van meer dan 250.000 beoordelingen van het publiek. Ondanks het succes van Speed, werd op 13 juni 1997 een vervolg, Speed 2: Cruise Control, uitgebracht, zonder tussenkomst van Reeves. De vervolgfilm zou in schande in de vergetelheid raken als een van de slechtste sequels aller tijden. Het is een van de vijf laagst beoordeelde films van Bullock.

7 Terwijl je sliep (1995)

In deze klassieke romantische komedie speelt Sandra Bullock een hopeloos romantische tokenverzamelaar van Chicago Transit Authority die wordt aangezien voor de verloofde van een comapatiënt en in plaats daarvan voor zijn broer v alt. While You Were Sleeping heeft een goedkeuringsclassificatie van 79% van het publiek, gebaseerd op meer dan honderdduizend beoordelingen. Critici beoordeelden de film ook met een indrukwekkende 81%.

6 Zwaartekracht (2013)

Naast een score van 96% op de tomatenmeter, kreeg Gravity ook een score van 79% van het publiek. In de film spelen Sandra Bullock en George Clooney astronauten die in de ruimte zijn gestrand nadat hun spaceshuttle halverwege een baan om de aarde is vernietigd en proberen terug te keren naar de aarde. De film verdiende wereldwijd meer dan $ 723 miljoen tegen een productiebudget van ongeveer $ 100 miljoen, waarmee het de achtste meest winstgevende film van 2013 is.

5 De verloren stad (2022)

The Lost City is een actie-avonturenkomedie, met Sandra Bullock in de hoofdrol naast Channing Tatum en Harry Potter-ster Danielle Radcliffe. Bullock speelt een romanschrijver die moet ontsnappen aan een hebzuchtige miljardair (Radcliffe) met haar covermodel (Tatum) die meer is dan wat op het eerste gezicht lijkt. De twee moeten de verloren oude stad vinden die in een van haar boeken wordt beschreven. Het gerucht gaat dat dit de laatste film van Bullock is, aangezien ze eerder in 2022 besloot om afstand te nemen van de industrie om zich op het gezin te concentreren. TLC heeft een publieksscore van 83% op Rotten Tomatoes.

4 Een tijd om te doden (1996)

Met meer dan 50.000 beoordelingen op Rotten Tomatoes heeft A Time To Kill een publieksscore van 85%. Bullock verschijnt in de film naast een met sterren bezaaide cast, waaronder Samuel L. Jackson, Matthew McConaughey en de in ongenade gevallen acteur Kevin Spacey. A Time To Kill is een Amerikaans juridisch drama gebaseerd op de gelijknamige roman van John Grisham uit 1989.

3 De blinde kant (2009)

The Blind Side is een Amerikaanse biografische sportdramafilm gebaseerd op het gelijknamige boek uit 2006. Het vertelt het verhaal van Michael Oher, een Amerikaanse voetbal aanvallende lijnwachter die een verarmde opvoeding overwon om in de NFL te spelen met de hulp van zijn adoptieouders Sean en Leigh Anne Tuohy. Met Sandra Bullock als Leigh Anne Tuohy, Tim McGraw als Sean Tuohy en Quinton Aaron als Oher. Naast het ontvangen van een publieksscore van 85%, won Bullock's optreden haar de Academy Award voor beste actrice. Bullock won ook de Golden Globe Award voor Beste Actrice in een Film - Drama en de Screen Actors Guild Award voor Opmerkelijke Prestaties door een Vrouwelijke Acteur in een Hoofdrol. The Blind Side ontving ook een nominatie voor de Academy Award voor Beste Film.

2 Crash (2004)

De film bevat Sandra Bullock als onderdeel van een ensemblecast, waaronder Don Cheadle, Matt Dillon, Jennifer Esposito, William Fichtner, Brendan Fraser, Terrence Howard, Chris "Ludacris" Bridges, Thandiwe Newton, Michael Peña en Ryan Phillippe. De film, die een publieksscore van 88% heeft, gaat over raciale en sociale spanningen in Los Angeles en is geïnspireerd op een waargebeurd incident waarbij de Porsche van Paul Haggis (regisseur/co-schrijver/producent) in 1991 buiten een video werd gecarjacked winkel op Wilshire Boulevard.

1 De prins van Egypte (1998)

De animatiefilm van DreamWorks is de best beoordeelde film in het repertoire van het icoon. Ze uitte Miriam in The Prince of Egypt. De klassieker van DreamWorks is meer dan honderdduizend keer beoordeeld door fans, die de film een publieksscore van 91% hebben gegeven. Prince of Egypt was ook geliefd bij critici, die de film een ongelooflijke 80% scoorden op de tomatenmeter.

Aanbevolen: