Mary Kate en Ashley Olsen's beste films, gebaseerd op publieksbeoordelingen

Inhoudsopgave:

Anonim

Ze zijn tegenwoordig misschien het best bekend als oprichters van de internationale modelijn The Row. Maar eind jaren '90 en begin jaren 2000 waren Mary Kate en Ashley Olsen, 's werelds geliefde tweelingzussen, twee van de meest gewilde kindacteurs in de industrie. De tweeling, nu 36 jaar oud, speelde in een aantal series en films nadat ze in 1988 begonnen met de populaire sitcom Full House. Ze hadden zelfs een filmproductie, Dualstar, waarmee ze naar verluidt toetreden tot de rijkste vrouwen in de industrie op jonge leeftijd.

Voordat ze in 2012 officieel stopten met acteren, speelden de Olsen-tweeling in totaal 36 films. Deze omvatten hun bekendste films "It Takes Two" en "New York Minute", evenals hun minder bekende maar nog steeds geliefde films "Our Lips Are Sealed" en "Holiday in the Sun". Hieronder bekijken we de beste Olsen-films, volgens de publieksscores op Rotten Tomatoes.

8 New York Minute heeft een publieksscore van 47%

Het grootste commerciële succes van de Olsen-tweeling kwam met de tienerkomediefilm New York Minute, die naar verluidt meer dan $ 23,4 miljoen opbracht nadat deze in mei 2004 werd uitgebracht. De film ziet Mary Kate en Ashley als tweelingen met tegengestelde persoonlijkheden die komen in meerdere tegenslagen terecht wanneer ze op een schooldag naar Manhattan, NY gaan - met een slopende officier op hun hielen. Naast de tweeling in deze cultklassieker zijn Schitt's Creek-ster Eugene Levy en Supernatural-acteur Jared Padalecki, samen met talkshow-omroeper Andy Richter, Drive-ster Riley Smith en Broadway-actrice en zangeres Andrea Martin.

7 Om er te komen heeft een publieksscore van 49%

In deze avonturenfilm, uitgebracht in 2002, spelen Mary Kate en Ashley Olsen de rol van een eeneiige tweeling, die na hun vijftiende op een roadtrip te gaan zonder hun ouders. Hun bestemming is de Olympische Winterspelen van 2002 in S alt Lake City, Utah. De zaken gaan soepel totdat hun auto wordt gestolen terwijl ze onderweg stoppen voor de lunch in een lokaal restaurant. Naast de Olsen-tweeling in deze door Warner geproduceerde film zijn Jeepers Creepers 2-ster Billy Aaron Brown, DJ-zanger Oekiin (of Jeff D'Agostino) en The Quest-ster Janet Gunn.

6 Paspoort naar Parijs heeft een publieksscore van 50%

Passport to Paris, uitgebracht in 1999, concentreert zich op Mel en All Porter, twee tieners die door hun ouders naar Parijs werden gestuurd om hun voorjaarsvakantie door te brengen met hun vervreemde grootvader Edward. In de verwachting een leuke tijd met hun opa te hebben, leven ze in plaats daarvan onder de strikte regels van zijn assistent, aangezien Edward het altijd te druk heeft met zijn taken als Amerikaanse ambassadeur in Frankrijk om tijd met hen door te brengen. Maar er is een zilveren randje: de twee meisjes mogen Frankrijk verkennen en worden verliefd op twee charmante Franse tienerjongens, Jean en Michael.

5 Onze lippen zijn verzegeld Heeft een publieksscore van 53%

Gesitueerd in Sydney, Australië, is Our Lips Are Sealed een andere familiekomedie met in de hoofdrol de Olsens als tweelingzussen die deelnemen aan het getuigenbeschermingsprogramma nadat ze per ongeluk een juwelenroof hebben verijdeld. Kort nadat ze in Oz zijn aangekomen, worden ze echter opgespoord door de juwelendieven en door de stad gejaagd in een poging hen ervan te weerhouden om voor de rechtbank te getuigen. Mary Kate en Ashley schitteren als Abby en Maddie Parker, met Jim Ross Meskimen in de rol van hun vader, en White House Down-ster Jason Clarke en Australische acteur Richard Carter als de gangsters.

4 Holiday In The Sun heeft een publieksscore van 55%

In Holiday in the Sun schitteren Mary Kate en Ashley als twee rijke tieners, Madison en Alex Stewart, die door hun ouders werden meegenomen voor een wintervakantie in de Bahama's, maar in de problemen komen nadat ze op een oudheid zijn gestuit -smokkelbende. Uitgebracht in 2002 met regisseur Steve Purcell aan het roer, markeerde de tienerfilm ook het debuut op het grote scherm van Hollywood-actrice Megan Fox. Andere castleden zijn Austin Nichols, Jamie Rose, Jeff Altman en Wendy Schaal.

3 Winnende Londen heeft een publieksscore van 56%

De Olsen-tweeling vloog naar het Verenigd Koninkrijk voor hun film Winning London die in 2001 werd uitgebracht. De film volgt Mary Kate en Ashley als Chloe en Riley Lawrence, identieke tweelingen met tegengestelde persoonlijkheden en prioriteiten. Ze werden door hun school naar Londen gestuurd om deel te nemen aan een VN-evenement en hebben uiteindelijk een fantastische tijd gehad, niet alleen door de wedstrijd te winnen, maar ook om vrienden te maken en onderweg dromerige geliefden te ontmoeten. De film is naar verluidt de beste film van de tweeling in een internationaal land. Het is ook een van hun best beoordeelde films online, met een score van 5,3 op IMDb en een publieksscore van 56% op Rotten Tomatoes.

2 De uitdaging heeft een publieksscore van 60%

The Challenge, een van de bekendere films van Mary Kate en Ashley, werd uitgebracht in 2003. De film speelt zich af in Cabo San Lucas in Mexico en vertelt het verhaal van vervreemde zussen die opgroeiden aan weerszijden van het land en worden samengebracht als partners in een Survivor-achtige spelshow "The Challenge". Om de hoofdprijs van studiebeurzen te verdienen, moeten de broers en zussen hun verschillen opzij zetten, samenwerken en hun respectieve romances verbergen voor de producenten van de show. In The Challenge, geregisseerd door Craig Shapiro, spelen ook Sons of Anarchy-acteur Theo Rossi en Zachary Moore de liefdesbelangen van de tweeling.

1 It Takes Two heeft een publieksscore van 60%

It Takes Two verdiende naar schatting $ 19,5 miljoen bruto aan box office toen het in 1995 in de VS werd uitgebracht. Hier spelen Mary Kate en Ashley de rol van Amanda en Alyssa, twee meisjes die geen familie zijn maar er toevallig uitzien identiek. Ze ontmoeten elkaar op een zomerkamp en besluiten van plaats te wisselen om van een kwaadaardige stiefmoeder af te komen. De film, met ook Kirstie Alley en Steve Guttenberg in de hoofdrollen, verdiende de Olsens a Kid's Choice Award voor favoriete filmactrice, en een nominatie voor de beste uitvoering door een actrice onder de tien bij de Young Artist Awards.

Aanbevolen: