Tom Cruise's langverwachte Top Gun-vervolg krijgt betere recensies dan het origineel

Inhoudsopgave:

Anonim

Een pionier van zijn tijd, de originele Top Gun zat vol actiescènes met vliegtuigen, liefdesverdriet, pijn en triomf. Of het nu de ultieme onverschrokken badboy-vibes van Tom Cruise en Val Kilmer waren of de shirtloze beachvolleybalscene, de film heeft voor ieder wat wils. Het maakt niet uit of je het aan het kijken was voor alle actie en de vechtscènes, of dat je gewoon het drama en de romantiek wilde zien, de film liet je buiten adem. Kan het ooit worden herhaald of overtroffen? Niemand leek dat te denken.

Ze hadden niet meer ongelijk kunnen hebben. Top Gun: Maverick werd meteen een succes. Top Gun: Maverick, 36 jaar na de originele film in première, heeft alle verwachtingen overtroffen en naar de top van de kassa geklommen. Het vervolg heeft meer dan een miljard dollar opgeleverd en de prognoses blijven naar boven wijzen. Waarom zijn mensen er zo dol op, en waarom krijgt het betere recensies dan het origineel?

9 Actiescènes herdefiniëren

Top Gun: Maverick's actiescènes zijn hartverscheurend en laten de kijkers met ontzag achter. De film heeft het unieke vermogen om de kijker onder te dompelen in de verhaallijn. Het geeft je het gevoel dat jij degene bent die dat vliegtuig bestuurt, en projectielen zitten je achterna.

8 Tom Cruise heeft het nog steeds

Tom Cruise is gerijpt als een goede wijn. Hij heeft in de loop der jaren veel acteertrucs opgepikt en ze allemaal in deze film gestopt. Zijn acteerwerk is op zich al opmerkelijk en zoals altijd heeft hij veel van het stuntwerk zelf gedaan. Deze film zal zijn nalatenschap versterken.

7 De menselijke kant van Maverick

Iedereen herinnert zich Maverick als een toppiloot die voor niets en niemand bang is. Hij is de ultieme solo-act, laat niemand dicht bij hem komen en vertrouwt niemand. In deze film zien we een man die vol spijt zit. Zijn fouten, relaties en beslissingen uit het verleden achtervolgen hem 's nachts nog steeds. Hij is eenzaam en alleen, met veel donkere gedachten in zijn hoofd. De dood van Goose zit nog steeds diep in zijn ziel. Hij ziet zichzelf nog steeds zijn dode lichaam in zijn open armen houden.

6 De strijd van de mens vs. Technologie

In de film zien we de eeuwige strijd tussen mens en machine. Tegenwoordig beschikken we over de technologische mogelijkheden om allerlei soorten drones te produceren. die wapens kunnen dragen - ongelooflijke uitvindingen die in staat zijn tot nauwkeurige en delicate missies. Een ervaren piloot kan echter alle moeilijkheden en nadelen overwinnen die nog steeds met een drone gepaard gaan. De film verkent dat thema en laat kijkers beseffen dat het hebben van piloten met ervaring er echt toe doet.

5 Romantiek

De romance tussen Maverick en Penny Benjamin is er een voor alle tijden. Ze hebben zoveel chemie en de pasvorm is een aanzienlijke verbetering ten opzichte van de eerste film. Organisch, oprecht en opwindend, de romantiek is een integraal onderdeel van de film (zelfs als deze minder schermtijd heeft dan in het origineel).

4 De algehele filmervaring

De film gebruikt ouderwetse filmmagie om het publiek onder te dompelen in het realisme van het verhaal. Verbluffende effecten, verbluffende beelden, dodelijke stunts en luchtacrobatiek uitgevoerd door Tom Cruise zelf zorgen voor een ongelooflijke ervaring.

3 Maverick And Iceman

De relatie tussen Iceman en Maverick is het hoogtepunt van de film. Iceman houdt Maverick verantwoordelijk en helpt hem te groeien als personage. Hij leidt Maverick overal doorheen en blijft zijn wingman. Hij helpt hem de geest van Gans los te laten en Rooster als persoon te zien. Dat is wat Maverick het meest nodig heeft, Goose loslaten en verder gaan. Dat zou hij nooit bereiken zonder Iceman. Hij leert eindelijk los te laten en zijn wingman te vertrouwen.

2 Veroudering als een sociaal probleem

Vliegen is een spel voor jonge mannen. Naarmate mensen ouder worden, worden ze vaak over het hoofd gezien. De opkomst van technologie versnelt ook het verouderingsproces, aangezien veel mensen problemen hebben om zich aan te passen aan de nieuwe uitvindingen. Als je stopt met trainen en toegeeft, ben je al snel irrelevant. De film leert kijkers om het gevecht nooit te stoppen, nooit op te geven en toe te geven. Leeftijd doet er niet toe als je te veel van iets houdt.

1 Als je van je baan houdt, hoef je nooit meer een dag in je leven te werken

Maverick houdt absoluut van wat hij doet voor de kost. Hij heeft vele malen de kans gehad om te promoveren. Ze wilden ook dat hij zich kandidaat stelde voor een openbaar ambt. Hij heeft echter altijd alles doorgegeven. Hij houdt van vliegen, en hij zal blijven vliegen totdat hij fysiek niet meer in staat zal zijn - herkenbaar en inspirerend voor ieder van ons. Volg je dromen, geef nooit op.

Aanbevolen: